Українські водії звикли до стрілок і додаткових секцій світлофорів, що дозволяють рух у певному напрямку навіть при червоному світлі. Однак за кордоном можна зіткнутися з менш знайомими сигналами. Один із таких — червоний плюс, або «грецький хрест», який викликає здивування в туристів за кермом.
Що таке червоний плюс і як його розуміти
У низці країн ЄС, зокрема у Франції та Німеччині, червоний плюс використовується не замість звичного червоного сигналу, а як його доповнення. Йдеться про невелику додаткову секцію на світлофорі у вигляді червоного хреста.
Кому призначений цей сигнал
Сигнал не є загальним і не зобов’язує зупинятися. Він розрахований винятково на тих водіїв, які виконують поворот ліворуч. Якщо червоний плюс увімкнений, це означає, що зустрічний потік зупинений, тож повертати ліворуч можна без ризику зіткнення. Якщо ж плюс не світиться — зустрічний рух дозволено, отже, повертати варто дуже обережно.
Навіщо застосовують червоний плюс
Цей інструмент використовують для оптимізації трафіку на складних перехрестях. У густонаселених містах із великою кількістю смуг та складною інфраструктурою такі світлофори дозволяють:
- підвищити безпеку лівого повороту;
- зменшити затори;
- прискорити рух у години пік;
- уникнути зайвих зупинок на перехрестях.
Хоча червоний плюс може здатися загрозливим або заплутаним, він виконує чітку та логічну функцію — допомагає регулювати рух без порушення стандартних сигналів. Для українських водіїв, які подорожують за кордон, важливо знати подібні особливості, аби не розгубитися на дорозі й не порушити ПДР.
Залишити коментар