В Україні стрімко зростає кількість випадків заправки неякісним пальним, особливо на маловідомих АЗС, де приваблива ціна часто виявляється пасткою. Така «економія» може обернутися серйозними витратами на ремонт. Автомеханіки радять не зволікати з діями, якщо після заправки авто почало працювати інакше.
Як виявити проблеми після заправки
Сурогатне пальне зазвичай проявляє себе одразу після запуску двигуна. Навіть якщо зовні бензин не викликає підозр, перші кілометри після заправки можуть дати чіткий сигнал про біду.
Типові ознаки проблем із паливом:
- двигун працює нестабільно, відчувається пропуск запалювання («троїть»);
- раптове зниження потужності — автомобіль погано розганяється;
- двигун глухне без причини і не хоче заводитися;
- на свічках з’являється червонуватий або іржавий наліт — наслідок хімічних домішок у паливі.
Навіть короткочасна робота на такому пальному здатна зіпсувати систему упорскування, каталізатор і свічки запалювання. А відкладене реагування може призвести до критичних пошкоджень двигуна.
Що робити, якщо ви підозрюєте неякісне пальне
Головне правило — не продовжувати рух. Як тільки авто починає поводитися не так, як зазвичай після заправки, необхідно:
- зупинити машину у безпечному місці й заглушити двигун;
- викликати евакуатор, щоб транспортувати автомобіль до найближчої СТО;
- не намагатися самостійно зливати бензин чи промивати систему — це може спричинити додаткові поломки.
Якщо водій вчасно зреагує, ситуацію можна обмежити заміною свічок або промиванням паливної системи. Проте ігнорування сигналів загрожує капітальним ремонтом двигуна, що потягне десятки тисяч гривень.
Експерти також радять заправлятися лише на перевірених АЗС, уникати спокуси «вигідною» ціною в сумнівних місцях і зберігати чеки заправки на випадок технічних або юридичних претензій.
Залишити коментар